KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

Z inicjatywą przedsięwzięcia wyszedł Społeczny Komitet Budowy Pomnika Marszałka Józefa Piłsudskiego w Poznaniu. Krótko potem, we wrześniu ubiegłego…

Czytaj...
HARD ROCK HOTEL

HARD ROCK HOTEL

Jedna z najnowszych realizacji, za którą stoi firma stoneCIRCLE, zyskała wiele prestiżowych nagród. Bar hotelowy otrzymał nagrodę Best…

Czytaj...
LAGASCA 99 I COSENTINO

LAGASCA 99 I COSENTINO

Zlokalizowany w dzielnicy Salamanca w Madrycie budynek mieszkalny Lagasca 99 nawiązuje swym charakterem do obiektów architektury wokół niego,…

Czytaj...
BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

Taki apel do Ministerstwa Rozwoju wydało w połowie sierpnia br. dwanaście organizacji branży budowlanej, deweloperskiej, biznesowej i architektonicznej.

Czytaj...
Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2011 JoomlaWorks Ltd.

Francesc Corradini-Master of Stone 2003

Rozmowa z Francesco Corradinim, prezesem firmy Marmi Corradini S.R.L., zdobywcš prestiżowego tytułu Master of Stone 2003.

ŒK: - Czym jest dla pana ta nagroda, jakie korzyœci wynikajš z jej zdobycia?

?

FC: - Komisja składajšca się z ludzi o wybitnym znaczeniu dla branży kamieniarskiej, a wręcza jš prezes “Veronafiere”.

ŒK: - Jakie kryteria musiał pan spełnić, żeby otrzymać tytuł “Master of Stone”?

FC: - Nie mam pojęcia. Zaproszono mnie na uroczysty bankiet i wielkš niespodziankš było dla mnie wręczenie mi tej niezwykłej nagrody. Ale kiedy się zastanawiam nad pańskim pytaniem, przychodzi mi na myœl, że może doceniono moje stałe inwestowanie w nowe technologie, co w znacznym stopniu pozwala mi być konkurencyjnym i przetrzymać ciężkš sytuację na rynku œwiatowym.

ŒK: - Rzeczywiœcie mówi się w œrodowisku kamieniarskim o pana inwestycjach w zakładzie. Proszę powiedzieć, czego one dotyczš i jakie cele chce pan poprzez te inwestycje osišgnšć?

FC: - W cišgu ostatnich trzech lat zainwestowałem w zakład około 10 mln euro, w efekcie czego trzy lata temu została postawiona całkiem nowa hala z nowoczesnš liniš firmy Simec do produkcji płytki modularnej. Jest to linia w pełni automatyczna, do jej obsługi konieczne jest zaledwie pięć osób. W bieżšcym roku rozpoczšłem inwestować w zakup nowych traków, które zastšpiš stare, wysłużone już kilkunastoletnie maszyny tego typu. Do tej pory zainstalowałem już trzy nowe traki firmy Gaspari Menotti, a do końca roku planuję zainstalować jeszcze dwa. Wszystkie nowe traki to urzšdzenia o ponad dwukrotnie większej wydajnoœci. Zastosowanie nowoczesnej technologii pozwala na poprawę jakoœci wyrobu finalnego i znaczne obniżenie kosztów produkcji.

ŒK: - Czy realizujšc tę inwestycję wspomagał się pan œrodkami pomocowymi z Unii Europejskiej?

FC: - Gdybym miał zakład zlokalizowany na południu Włoch być może takie dofinansowanie bym otrzymał. Niestety, zakład mam na północy, a jak wiadomo północne Włochy sš dużo prężniejsze gospodarczo od południa i taka pomoc

w tym regionie nie jest przyznawana.

ŒK: - Wracajšc do pana firmy, proszę opisać, jaki to potencjał, gdzie jest usytuowana i co jest głównym przedmiotem działalnoœci firmy?

arnej i magazyn. Głównym przedmiotem działalnoœci firmy jest produkcja płyt polerowanych, surowych oraz płytki modularnej.

FC: - Na rynku polskim jestem od czterech lat i bardzo c

SK: - Wejœcie w relacje biznesowe z firmami na nowych rynkach z reguły poprzedza jakieœ ich badanie, czy dokonywał pan weryfikacji w Polsce?

FC: - Nie nigdy takich badań nie przeprowadzałem, ale bazowałem na opinii moich stałych klientów, z którymi nierozłšcznie współpracuję od kilkunastu lat.

SK: - Co uważa pan za mocne, a co za słabe strony naszego kamieniarstwa?

FC: - Nie widzę dużych różnic między Polskš a krajami europejskimi, natomiast dało się zaobserwować pewne poróżnienie, może brak współpracy pomiędzy polskimi firmami kamieniarskimi. Widać czasami dziwnš niechęć czy zazdroœć pomiędzy nimi, pomimo nawet niejednokrotnie znacznej odległoœci od siebie. Sytuacja na włoskim podwórku pokazuje, że taki styl d

SK: - Jest pan człowiekiem sukcesu, zna pan więc tajemnicę jego osišgania. Proszę nam jš zdradzić.

FC: - Jednš z tajemnic mojego sukcesu jest to, że nie produkuję na magazyn, a całoœć produkcji jest od razu sprzedawana. Ponadto dobry kontakt z klientem to zresztš moja dewiza. Z większoœciš moich klientów współpracuję od kilkunastu lat i mamy do siebie pełne zaufanie.

SK: - Jest pan laureatem konkursu organizowanego przez targi w Weronie, a nie wystawia się pan na tych targach, dlaczego?

FC: - Może to zabrzmi kontrowersyjnie, ale nigdy nie reklamowałem się w żadnych czasopismach, a w targach brałem udział tylko dwa razy. Uważam, że byłby to błšd, gdyż oferowałbym produkt, który sprzedajš moi klienci i robiłbym im konkurencję. To jest tak, jakby idšc do kogoœ w goœci oferować gospodarzowi to, co w domu już posi

SK: - Rozumiem, że pana klienci sš również zadowoleni ze współpracy, ale przecież reklamacje się zdarzajš, co wtedy?

FC: - Zawsze zdarzajš jakieœ wady materiału, ubytki zwišzane z transportem - w takich przypadkach staram się nie tyle koncentrować się na wzajemnym zrzucaniu winy, ale próbuję zawsze znaleŸć jakieœ rozwišzanie, które jest kompromisem pomiędzy stronami.

enię sobie współpracę z firmami waszego kraju. To bardzo owocna współpraca, myœlę, że w równym stopniu dla obu stron. Uważam, że w stwierdzeniu, iż polski rynek jest bardzo atrakcyjny nie tylko zresztš dla włoskich firm, jest sporo prawdy. Macie tradycję, która wyzwala potrzebę korzystania z kamienia, a ponadto widać rosnšce zainteresowanie tym materiałem w kontekœcie wznoszenia nowych obiektów budowlanych. Tak przynajmniej wynika z moich rozmów z przedstawicielami polskich firm. Rzeczywiœcie polscy kamieniarze to dla mnie bardzo ważni partnerzy. ziałania, jaki obserwuje się w waszym kraju, jest chyba specyficzny i raczej nie spotykany gdzie indziej. Na przykład mój zakład znajduje się w bezpoœrednim sšsiedztwie kilkunastu innych zakładów i mimo że jesteœmy konkurentami, rozmawiamy ze sobš i pomagamy sobie wzajemnie. Moim zdaniem styl działania obserwowany w Polsce między firmami ma raczej zgubne konsekwencje, a dlaczego jest podtrzymywany nie tylko mnie trudno zrozumieć. Ale to wasz problem... ada. Uważam, że dobry kontakt z klientem oparty na zaufaniu i lojalnoœci daje dużo większe efekty. I tak dzięki dobrej obsłudze klientów trafiajš do mnie następni klienci z ich rekomendacji, a rekomendacja jest najlepszš reklamš.

FC: - Siedziba firmy mieœci się w okolicach Werony 37010 Rivoli Veronese Via Gorgussola. Mam tutaj dwa zakłady nieznacznie oddalone od siebie. W jednym znajduje się skład bloków, suwnice, traki, linia polerska i magazyn płyt gotowych. W drugim zakładzie, tym nowym, znajduje się linia do produkcji płytki modul

ŒK: - Wiemy, że wchodzi pan na polski rynek, jakie plany wišże pan z nim?

FC: - Mam nadzieję, że w przyszłoœci przyniesie ona jakieœ profity, a na dzień dzisiejszy jest to niewštpliwie duży prestiż.

ŒK: - Co jaki czas przyznawana jest ta nagroda?

FC: - Przed kilkoma laty wznowione zostało przyznawanie tej nagrody, której tradycje sięgajš œredniowiecza.

ŒK: - Kto tę nagrodę przyznaje

 

Nie czekaj dodaj firmę

do naszego katalogu!

 

 

Dodaj firmę...

 

Dodaj ogłoszenie drobne

do naszej bazy!

 

 

Ogłoszenia...

45-837 Opole,
ul. Wspólna 26
woj. Opolskie
Tel. +48 77 402 41 70
Biuro reklamy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Redakcja:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.">
     Wszystkie prawa zastrzeżone - Świat-Kamienia 1999-2012
     Projekt i wykonanie: Wilinet