- Szczegóły
-
Opublikowano: poniedziałek, 04, grudzień 2006 08:57
Mediolan gościł Komisję ds. Promocji Materiałów włoskiego stowarzyszenia Assomarmomacchine, badającą sytuację w sektorze materiałów kamiennych.
Komisja ma skład dziewięcioosobowy, którego członkami są przedstawiciele firm z sektora kamieniarskiego. Spotkanie było okazją do omówienia działań wokół obecności i rozwoju promocji znaku "Kamień Naturalny", wspólnego logo dla europejskiego przemysłu kamienia naturalnego. Obserwacje poczynione wśród włoskich przedsiębiorstw kamieniarskich pozwalają stwierdzić, że logo uzyskało szeroką akceptację środowiska. Na terenie całej Europy znak ten wprowadziło już ponad 500 firm, w samych tylko Włoszech jest ich 120. Komisja wyraziła satysfakcję z pracy, jaką wykonał na rzecz promocji znaku włoski związek Assomarmomacchine oraz nadzieję na dalsze jego wdrażanie.W deklaracjach sporządzonych podczas sesji zaznaczono, jak ważna jest promocja włoskiego sektora kamieniarskiego wśród architektów. Uwaga, jaką związek poświęcił promowaniu znaku, pochodziła głównie z przekonania, iż zwiększająca się wiedza architektów i potencjalnych klientów dotycząca potencjału kamieni budowlanych pomoże zwiększyć jego wykorzystanie w przypadku projektów architektonicznych. Zostało również wyrażone zainteresowanie kontynuacją polityki promocyjnej. Dzięki niej stworzone projekty i wydarzenia branżowe pomogą rozwijać nowe i korzystne relacje pomiędzy firmami a projektantami na gruncie "budowania z kamienia".
Zostało również uaktualnione zagadnienie dot. znormalizowania pracy przez Włoski Zarząd Normalizacyjny, szczególnie w odniesieniu o Europejską Normę 12440 tj. "Kamienie Naturalne - Kryteria Nazewnicze" opracowaną przez Komitet Techniczny CEN TC 246.
Wśród prezentowanych zagadnień znalazły się m.in. strategie promocyjne na najbliższą przyszłość, pierwowzór umowy na zamówienia materiałów kamiennych.