KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

Z inicjatywą przedsięwzięcia wyszedł Społeczny Komitet Budowy Pomnika Marszałka Józefa Piłsudskiego w Poznaniu. Krótko potem, we wrześniu ubiegłego…

Czytaj...
HARD ROCK HOTEL

HARD ROCK HOTEL

Jedna z najnowszych realizacji, za którą stoi firma stoneCIRCLE, zyskała wiele prestiżowych nagród. Bar hotelowy otrzymał nagrodę Best…

Czytaj...
LAGASCA 99 I COSENTINO

LAGASCA 99 I COSENTINO

Zlokalizowany w dzielnicy Salamanca w Madrycie budynek mieszkalny Lagasca 99 nawiązuje swym charakterem do obiektów architektury wokół niego,…

Czytaj...
BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

Taki apel do Ministerstwa Rozwoju wydało w połowie sierpnia br. dwanaście organizacji branży budowlanej, deweloperskiej, biznesowej i architektonicznej.

Czytaj...
Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2011 JoomlaWorks Ltd.

Marmomacc po raz 38

Tegoroczne Międzynarodowe Targi Kamienia Naturalnego i Technologii Marmomacc w Weronie stanowiły odbicie aktualnej sytuacji w światowym kamieniarstwie. Wyczuwalna była atmosfera wyczekiwania na przełom na światowych rynkach inwestycyjnych. W ostatnich dwóch latach sektor zanotował wyraźne spowolnienie związane z problemami gospodarczymi Europy oraz silną konkurencją ze strony takich państw jak Indie, Chiny. Moda na nietuzinkowe, często bardzo drogie materiały objawiła się w pełnej krasie na wielu stoiskach firm handlujących kamieniem, producenci maszyn i urządzeń nie zaskoczyli żadnym epokowym rozwiązaniem, choć nowa piła wielolinowa firmy Bidese Impianti stanowiła niewątpliwą atrakcję wśród pokazów targowych; w tym ostatnim przypadku marketingowy chwyt włoskiego potentata Antolini Luigi polegający na zorganizowaniu wybiegu z urodziwymi modelami płci żeńskiej i męskiej odzianymi w skromne odzienie w barwach kamieni oferowanych przez firmę zrobił wrażenie na chyba wszystkich zwiedzających. Namiot, w którym odbywała się prezentacja w stylu pokazu mody, rozbrzmiewał niemal przez cały czas modnymi rytmami przebojów, przyciągając zwiedzających. Inna włoska firma w natarciu reklamowym na klientelę targową - Euro Granit - zapełniła cały niemal front wejścia na tereny targowe swoimi reklamami. Trudno było opędzić się od ich widoku. Konieczne okazało się stworzenie oddzielnego miejsca wystawowego dla licznych firm z Chin, które zgrupowano w hali oznaczonej numerem dziesiątym. Wystawcy z innych krajów dzielili poszczególne hale między sobą, ponieważ liczba wystawców z każdego z nich nie była w stanie wypełnić w całości pojedynczego obiektu. Widok przepięknych marmurów tureckich czy granitów indyjskich, wszystkie w znakomicie oprawie, pozostanie pewnie długo w pamięci zwiedzających. A było ich w tym roku nie mało, bo pięćdziesiąt siedem tysięcy, wśród nich przyjezdni z ponad stu krajów (stanowili 30 procent ogólnej liczby wydeptujących powierzchnie targowe Veronafiere). Liczba wystawców osiągnęła w tym roku wysokość 1400, z czego 900 firm pochodziło z Włoch a 500 z zagranicy z około 50 państw, łącznie zajęli oni powierzchnię 60 tys. mkw. Tradycyjnie sporo działo się równolegle do wydarzeń na przestrzeniach wystawowych Veronafiere. Była prezentacja raportu o stanie światowego kamieniarstwa dr. Carlo Montaniego i jego książkowej wersji “Stone 2003”, seminarium poświęcone marmurom i innym kamiennym materiałom w nowoczesnej architekturze, międzynarodowe spotkanie dziennikarzy specjalizujących się w tematyce kamieniarskiej, konferencja połączona z uroczystą ceremonią wręczenia nagród zwycięzcom w międzynarodowym konkursie dla architektów, mityng poświęcony współpracy centrum targowego Veronafiere i Euroroc oraz międzynarodowe spotkanie architektów. Oczywiście wymienione imprezy nie wyczerpują przygotowanego programu przez organizatora targów. Różne organizacje, ale przede wszystkim firmy we własnym zakresie zapewniły interesujące i cenne spotkania, w czasie których była okazja zadzierzgnięcia nowych znajomości, obejrzenia aktualnego etapu rozwoju poszczególnych firm, zobaczenia ich oferty, rozpoznania możliwości wspólnego działania na polu biznesu i wiele innych. Faktem jest, że wszystkie te okazje bezpośredniego kontaktu z kamieniarzami niemal z całego świata były niezwykle pouczające. Nie sposób nie zaznaczyć w tym miejscu ważnego wydarzenia, jakie miało miejsce podczas spotkania członków międzynarodowej organizacji związkowej Euroroc. Polski związek kamieniarski oficjalnie poszerzył grono tej organizacji, co dokonało się poprzez oficjalne wręczenie dyplomów polskiej delegacji potwierdzających członkostwo ZPBK w tym najważniejszym w Europie związku kamieniarskim. W ogóle nie będzie przesady w stwierdzeniu, że Polska miała swoje pięć minut na ostatnich targach Marmomacc. Jednym z takich wydarzeń, które zwróciło na nas uwagę było z pewnością opisane wyżej wręczenie certyfikatów przynależności. Nie mniej prestiżowe było wręczenie dyplomów studentom, zwycięzcom w naszym konkursie “Kamień piękno natury” w Pallazio di Giusto, na którym obecni byli znani w świecie architekci, przedstawiciele około 23 państw, jak policzyła pani dr Janina Mathiasz, reprezentująca centrum Veronafiere. W czasie uroczystego przyjęcia, któremu nadano niezwykle piękną oprawę zabytkowego pałacu sąsiadującego z bajkowym ogrodem, a które zaszczycili wybitni architekci, naukowcy, oficjele, podkreślono między innymi, jak ważne są działania promocyjne wśród architektów. W kierunku polskiej ekipy, złożonej z czterech laureatów konkursu naszej gazety oraz dwóch osób reprezentujących redakcję Świata Kamienia, skierowano słowa uznania i podziękowania za wkład w promocję kamienia. Sala wyraziła swe uznanie gromkimi oklaskami. Pomysł polskiej gazety spodobał się do tego stopnia, że jak powiedziała dr Mathiasz “teraz inne państwa będą chciały pójść w wasze ślady”. Trzeba powiedzieć, że w czasie tego spotkania nagrodzono również dwie piękne młode panie architekt, które zwyciężyły w konkursie amerykańskiego Stone World, obie pochodziły z Paragwaju. Czas targów obfitował w różnego rodzaju nagrody, wyróżnienia i inne sposoby podkreślania wyjątkowości osób czy firm. Jednym z takich wydarzeń było wręczenie nagród Master of Stone 2003, tytułu przyznawanego kamieniarzom z całego świata, oznaczającego niczym w sporcie najwybitniejszego w poszczególnych kategoriach konkursu na całym świecie. Nagrody otrzymali: austriacki architekt Hans Hollein, brazylijski dziennikarz Emanuel Mateus De Castro, rumuński przedsiębiorca Victor Florean oraz Włosi Silvio Xompero, Gian Luigi Cereser i Francesco Corradini. Z kolei swoje nagrody wręczyła firma Grein Italia w konkursie firmowym. Grein Forum Award, taką nazwę ma nagroda Grein Italia, przyznano przedsiębiorstwu Winkler Steinmetz GmbH z Austrii za realizację hotelu Alpenrose w Tyrolu, w której użyto cenne marmury, w szczególności Sodalite Blue. Również Ediligraniti, kolejna włoska firma, przyznawała swoją nagrodę, o czym piszemy w rubryce “Z kraju i ze świata”. Interesujące było zapoznanie się z poglądami na temat imprezy przedstawicieli znanych włoskich firm, którzy funkcjonują na tej imprezie od wielu lat, jednocześnie jako liderzy w różnych częściach rynku kamieniarskiego dobrze czują stan spraw w dniu dzisiejszym. Oto one. Opinie potargowe można by określić jako powściągliwe, czasem zabarwione ostrożnym optymizmem. Luigi Castelletti, prezydent Veronafiere, powiedział: “Widać pierwsze oznaki ożywienia na najważniejszych rynkach branży, to kontrast do trendu obserwowanego w pierwszej połowie tego roku”. Wystawcy byli bardziej powściągliwi w głoszeniu nadchodzącego polepszenia koniunktury, ale zgodnie potwierdzali, że mają “nieco więcej zaufania” do rozwoju sytuacji i że najgorszy okres już chyba minął. “W tym momencie” -powiedział Marco Cavalleri, dyrektor firmy Omag z Bergamo, specjalizującej się w produkcji maszyn sterowanych numerycznie - “dominujące odczucie jest takie, że na rynku firmy grają trochę na zwłokę, klienci odkładają decyzję o inwestycjach na później. Nasze stoisko odwiedziło dużo klientów z Europy Wschodniej i USA, mniejsze zainteresowanie było widać u klientów z państw Europy Zachodniej”. Frederico Venturi, dyrektor międzynarodowy firmy Bombieri & Venturi z Grezzany, producenta maszyn do obróbki marmuru i granitu, wyraził raczej pesymistyczną opinię - “Widać wyraźną recesję. Ilość zawieranych kontraktów zmalała. Firmy sprzedające materiał mają trochę lepszą sytuację, podczas gdy rynek maszyn spowolnił. Sektor przeżywa recesję już od dwóch lat i nie widać dużych zmian tej sytuacji. Jest tylko kilka państw, gdzie branża maszyn może zaistnieć, poza Rosją i paroma państwami ze wschodniej Europy. Rynek przeżywa zastój”. Analiza sytuacji w oczach Marco Belotti, dyrektora marketingowego firmy Pedrini z Bergamo, jest bardziej optymistyczna - “Ta edycja targów była dla nas lepsza niż w ubiegłym roku. Liczba klientów odwiedzających stoisko wydawała się być wyższa, również ich zainteresowanie naszymi produktami wydawało się większe. Może poprawa sytuacji nie jest aż tak odległa. Zwiedzający byli zainteresowani głównie propozycjami nowych rozwiązań technologicznych. Warty odnotowania jest fakt pojawienia się klientów z Iranu, Brazylii oraz Indonezji. Nasze stoisko odwiedziło też dużo osób z Tunezji, Rosji oraz Francji”. Alberto Bartolomei, właściciel firmy Il Casone z Firenzuola we Florencji, specjalizującej się w wydobyciu i przerobie stwierdził - “Konkurencja ze strony firm z Chin oraz Indii jest bardzo mocna, szczególnie w sferze produkcji standardowych wyrobów. Jest praktycznie niemożliwe konkurowanie z tymi państwami pod względem ceny. Musimy podkreślać jakość oraz współpracę z architektami. Na targach liczba zwiedzających była mniejsza ale odwiedzało nas więcej wykwalifikowanych handlowców, szczególnie z USA, południowej Korei, Japonii oraz Australii, którzy byli zainteresowani zakupem materiałów. Doszło także do ciekawych spotkań z włoskimi firmami, z którymi mamy zamiar podjąć współpracę handlową w przeciągu najbliższych tygodni”. Jakość była także podkreślana przez Michele Fornalč, dyrektora firmy Edilgraniti z Domegliary, producenta marmurowych płyt granitowych oraz gotowych wyrobów - “Rynek na wyroby wysokiej jakości powiększa się. Nawiązaliśmy kontakty z Chinami i krajami arabskimi. Nie było dużo Amerykanów ale z drugiej strony było więcej klientów z Niemiec. Nasze ogólne wrażenie jest pozytywne”. Gabriele Garibaldi z firmy Cogemar z miejscowości Massa powiedziała: “Nie możemy narzekać: odwiedzili nas klienci z USA oraz rynków wschodnich. Sytuacja jest raczej nadal skomplikowana szczególnie z powodu konkurencji ze strony Chin. Te niedogodności można przezwyciężyć oferując na produkty atrakcyjne jakościowo. Sądzę, iż jest to jedyny sposób, aby móc konkurować zarówno rynku lokalnym, jak i międzynarodowym”. 38. Międzynarodowe Targi Kamienia Naturalnego i Technologii Marmomacc w Weronie zakończyły się w niedzielę, 5 października. Wychodzących zwiedzających i wystawców żegnały dużych gabarytów zaproszenia na przyszłoroczną edycję tej największej w Europie imprezy kamieniarskiej.

 

Nie czekaj dodaj firmę

do naszego katalogu!

 

 

Dodaj firmę...

 

Dodaj ogłoszenie drobne

do naszej bazy!

 

 

Ogłoszenia...

45-837 Opole,
ul. Wspólna 26
woj. Opolskie
Tel. +48 77 402 41 70
Biuro reklamy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Redakcja:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.">
     Wszystkie prawa zastrzeżone - Świat-Kamienia 1999-2012
     Projekt i wykonanie: Wilinet