KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

Z inicjatywą przedsięwzięcia wyszedł Społeczny Komitet Budowy Pomnika Marszałka Józefa Piłsudskiego w Poznaniu. Krótko potem, we wrześniu ubiegłego…

Czytaj...
HARD ROCK HOTEL

HARD ROCK HOTEL

Jedna z najnowszych realizacji, za którą stoi firma stoneCIRCLE, zyskała wiele prestiżowych nagród. Bar hotelowy otrzymał nagrodę Best…

Czytaj...
LAGASCA 99 I COSENTINO

LAGASCA 99 I COSENTINO

Zlokalizowany w dzielnicy Salamanca w Madrycie budynek mieszkalny Lagasca 99 nawiązuje swym charakterem do obiektów architektury wokół niego,…

Czytaj...
BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

Taki apel do Ministerstwa Rozwoju wydało w połowie sierpnia br. dwanaście organizacji branży budowlanej, deweloperskiej, biznesowej i architektonicznej.

Czytaj...
Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2011 JoomlaWorks Ltd.

ISO 9001:2000 w ZOKB Rogala

Dbałość o stały i stabilny rozwój firmy poprzez kreowanie nowoczesnego zarządzania, budowanie silnej i stabilnej marki, dynamiczne wejście na rynki zagraniczne oraz zdecydowana orientacja na klienta, były głównymi powodami wprowadzenia Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2000 w ZOKB Rogala. Jest to pierwszy z tak dużych zakładów kamieniarskich w Polsce, który zdecydował się na wprowadzenie tego systemu.Już dawno oczywistym stało się, że postrzeganie jakości w zakładzie nie może ograniczać się tylko do bezpośredniej kontroli produkowanych wyrobów. Aby klient miał przekonanie, że firma oferuje mu kompleksową obsługę najwyższej jakości, potrzebne jest stworzenie systemu, który swoim zasięgiem obejmował będzie ogół działań prowadzonych w zakładzie, a pośrednio lub bezpośrednio mających wpływ na sprzedaż wyrobów. Według takiego schematu właśnie zbudowany jest System Zarządzania Jakością zgodny z ISO 9001:2000 w ZOKB Rogala. Jedną z istotniejszych cech tej normy jest właśnie to, że określa ona tylko podstawowe warunki wytyczające kierunek działań, które w oparciu o zdobyte doświadczenia mają doprowadzić do powstania spójnego systemu dostosowanego do potrzeb i profilu firmy. Aby właściwie rozpocząć budowę systemu należy sformułować, zatwierdzić i konsekwen-tnie realizować “Politykę Jakości”. Warto podkreślić, że w ZOKB Rogala szczególną uwagę zwrócono na to, by cele ujęte w “Polityce Jakości” nie pozostawały tylko pustymi sloganami. Niebagatelną rolę odegrał tu właściciel zakładu pan Kazimierz Rogala, który, ze szczególną determinacją motywował kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych do konsekwentnego działania w zakresie wdrażania procedur systemowych. To niezmiernie ważne zadanie dla najwyższego kierownictwa, aby w tym szczególnym okresie dla firmy, jakim jest dostosowywanie procedur zakładowych do wymagań normy, przykład dla pracowników szedł z samej “góry”. Jednym z podstawowych zaleceń normy jest procesowe ujęcie działań prowadzonych w zakładzie, a więc takie działanie wykorzystujące zasoby i zarządzane, aby umożliwić przekształcenie danych wejściowych na dane wyjściowe. Wszystkie procesy są ze sobą powiązane, a ich identyfikację, określenie wzajemnych powiązań i zarządzanie można określić jako podejście procesowe. Podczas tworzenia planów przebiegu procesów niezwykle istotne jest określenie zakresu kompetencji, obowiązków i związanej z nimi odpowiedzialności w odniesieniu do poszczególnych pracowników. Umożliwia to stworzenie jasnego i klarownego systemu działania, co szczególne znaczenie ma zarówno z punktu widzenia klienta, jak i przełożonych (do każdego działania przypisany jest odpowiedzialny za nie pracownik, którego można rozliczać z jego wykonania).Kolejnym ważnym punktem jest nadzór nad dokumentacją i zapisami prowadzonymi podczas działania w systemie. Rzetelne prowadzenie zapisów i stały nadzór nad nimi oddaje nieocenione usługi dla zakładu w ramach analizy zgromadzonych danych, rozstrzygania wszelkich niejasności dotyczących realizacji procesu czy też prawidłowej komunikacji między odrębnymi komórkami organizacyjnymi w zakładzie (wyeliminowanie nieomal do zera zagubień dokumentów, czy też opóźnienie terminów realizacji zadań).Wykorzystując zapisy, o których mowa była wcześniej, przechodzimy do kolejnego istotnego punktu systemu, a mianowicie analizy zgromadzonych danych. Analizę taką prowadzimy we wszystkich możliwych kierunkach, im więcej zagadnień, pod kątem których przeprowadzimy badania, tym dokładniejsze będziemy mieli dane odnośnie działalności naszego zakładu. Podstawowymi kierunkami badań są badanie zadowolena klienta w oparciu o ankietę oraz ilość i zasadność składanych reklamacji, a także badanie solidności dostawców w oparciu reklamację dostaw. Innymi działaniami, których badanie może zapewnić uzyskanie istotnych danych, to analiza wyrobów niezgodnych lub braków pod kątem ich ilości, miejsca i powodu powstania. Wszystkie te dane są pomocne podczas przeglądu “Systemu Zarządzania Jakością” w firmie, który umożliwia ocenę zasadności i skuteczności jego wprowadzenia oraz określenia niezbędnych zmian do jego ciągłego doskonalenia. Po wprowadzeniu systemu, który obejmował będzie wszystkie istotne działania w firmie dla jego prawidłowego funkcjonowania, istotne, jest wychwytywanie wszystkich nieprawidłowości, ustalanie ich przyczyny i wprowadzanie działań korekcyjnych lub zapobiegawczych. Aby umożliwić wychwyty-wanie tychże nieprawidłowości powołuje się audytorów wewnętrznych, którzy sprawdzają poprawność działania systemu w oddzielnych komórkach. Tym samym zapewnia to nam możliwość oceny, jak komórki realizują powierzone im obowiązki, zarówno te związane z działaniem systemu, jak i zwyczajną działalnością firmy. Ponieważ certyfikat systemu nie jest dany raz na zawsze, może to uchronić firmę od przykrej niespodzianki na audicie nadzorczym lub ponownym audicie certyfikującym.Zgodnie ze starym porzekadłem, które mówi: “Kto nie idzie do przodu, ten się cofa”, prawidłowa realizacja zaleceń normy wymaga od firmy ciągłego doskonalenia, ciągłego wyznaczania nowych celów. Dlatego też oprócz celów strategicznych dla całej firmy, zawartych w “Polityce Jakości” i przyjętych przez najwyższy szczebel zarządzania nią, każda komórka zobowiązana jest do wyznaczenia sobie celów na najbliższy rok. Wymaga to stawiania pytań o ciągłe doskonalenie organizacji i realizacji działań stawianych przed kierującymi tymiż komórkami.“Mamy silne przekonanie, że wprowadzenie tego systemu przełoży się na zwiększenie zadowolenia naszych klientów, ponieważ efekt finalny ogółu tych działań ukierunkowany jest właśnie na nich” - stwierdzają po zakończonymsukcesem procesie przyznania certyfikatu zarządzania jakością przedstawiciele kierownictwa zakładu z Przyłęku. Ich radość podzielają pracownicy zakładu, których z okazji tego bezprecedensowego wydarzenia w historii firmy zaproszono na uroczystość przekazania certyfikatu i zorganizowaną na tę okoliczność imprezę na terenie firmy. Wśród świętujących byli zresztą nie tylko sami pracownicy ale też zaproszeni przedstawiciele władz lokalnych oraz różni oficjele, w gronie których nie zabrakło nawet posła na Sejm RP.Nawet po tak stosunkowo niedługim czasie prawidłowego funkcjonowania Systemu Zarządzania Jakością zgodnego z normą ISO 9001:2000 w ZOKB Rogala opierając się na kilku wyżej wymienionych podstawowych zaleceniach oczywistymi stają się wymierne korzyści z jego wprowadzenia. Prawdziwą siłę tego systemu poznać nam przyjdzie za parę lat, kiedy stały rozwój firmy, jaki on wymusza, przełoży się na zwiększenie wydajności i jakości wykonywanej pracy, umocnienia siły marki, a tym samym konkurowanie z najlepszymi na otwartym już rynku europejskim oraz podlegającemu ciągłej globalizacji rynku światowym.

 

Nie czekaj dodaj firmę

do naszego katalogu!

 

 

Dodaj firmę...

 

Dodaj ogłoszenie drobne

do naszej bazy!

 

 

Ogłoszenia...

45-837 Opole,
ul. Wspólna 26
woj. Opolskie
Tel. +48 77 402 41 70
Biuro reklamy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Redakcja:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.">
     Wszystkie prawa zastrzeżone - Świat-Kamienia 1999-2012
     Projekt i wykonanie: Wilinet