Zgodnie ustalono, że konieczne jest uzgodnienie budżetu na jego promocję, a także form upowszechniania znajomości logo, m.in. uznano, że świetnym miejscem dla tego celu będzie stoisko Euroroc na targach w Weronie. Dodatkową akcją ma być promocja logo we wszystkich branżowych czasopismach kamieniarskich.
Pod obrady wpłynął również temat eko-etykiety (ang. eco-label), jako propozycji przedstawionej w UE. Kolejnym tematem było sprawozdanie grupy roboczej zajmującej się tematem norm kamieniarskich. Jej przedstawiciel, pan Schouenborg, zaznaczył, że kiedy przeglądał i uzupełniał standardy dotyczące kamienia, natknął się na wiele problemów związanych z klasyfikacjami standaryzującymi produkty. Sformułował w związku z tym następujące wnioski: standardy powinny być przeglądane co 5 lat; potrzeba zgody 5 państw na zmianę standardów; ważne jest poparcie firm, aby zmienić standardy zasugerowane przez lokalne agencje; zmiana musi nastąpić teraz; nacisk na sprawę może zmienić standard wcześniej niż za 5 lat. Sytuacja ta wywołała komentarze na spotkaniu Euroroc. Zawarły się one w sformułowaniach: prezentacja producentów na spotkaniu jest wartościowa; nowe standardy muszą być zakomunikowane; nie za często zmieniać standardy; standardy są drogie; są często sprawdzane; lokalne organizacje powinny wysyłać na spotkania swoich reprezentantów; zmienić metody. Nowy projekt będzie przedstawiony na następnym spotkaniu.
(mad)
Skorzystaj z naszej prenumeraty.
Zamów całoroczną prenumeratę Świata Kamienia!
45-837 Opole, ul. Wspólna 26 woj. Opolskie Tel. +48 77 402 41 70 Biuro reklamy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Redakcja: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. |