KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

Z inicjatywą przedsięwzięcia wyszedł Społeczny Komitet Budowy Pomnika Marszałka Józefa Piłsudskiego w Poznaniu. Krótko potem, we wrześniu ubiegłego…

Czytaj...
HARD ROCK HOTEL

HARD ROCK HOTEL

Jedna z najnowszych realizacji, za którą stoi firma stoneCIRCLE, zyskała wiele prestiżowych nagród. Bar hotelowy otrzymał nagrodę Best…

Czytaj...
LAGASCA 99 I COSENTINO

LAGASCA 99 I COSENTINO

Zlokalizowany w dzielnicy Salamanca w Madrycie budynek mieszkalny Lagasca 99 nawiązuje swym charakterem do obiektów architektury wokół niego,…

Czytaj...
BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

Taki apel do Ministerstwa Rozwoju wydało w połowie sierpnia br. dwanaście organizacji branży budowlanej, deweloperskiej, biznesowej i architektonicznej.

Czytaj...
Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2011 JoomlaWorks Ltd.

MAGEMAR POLSKA IS PREPARING ITS NEW HEADQUARTERS

A historic vessel THMP Bembridge came to the shipyard in Szczecin. After the restoration it will be a new and original seat of Magemar Polska company as well as a special decoration of the Szczecin shipyard. The vessel will be moored in a duty-free area near the granite blocks yard. THMP Bembridge was built in Smith's Dock Company LTD, South Bank, Middlesbrough, UK in 1938. It started to be used by Trinity House company in London in September the same year.

Since its early days the vessel has had the name Bembridge London on its aft. By the year 1971 the vessel was used as the first British ship (produced in Britain) which transported pilots who were responsible for entries and departures of ships to and from the shipyard. It also used to transport lighthouse-keepers to their lighthouses. The vessel has a great and rich history. It was a prototype of its kind - the Pilot Tenders. From 1971 it was in the hands of Essex Yacht Club in Leigh on Sea. Then it lost its engine. It finished its work there in 2004. Its state was deteriorating year by year. The vessel was close to being scrapped.
The vessel was bought by Magemar Polska and transported to Szczecin. Now it is waiting for its general overhaul and restoration. The chimney, some rescue boats and a missing mast will be restored. In order to bring back the original look, any construction changes made to the quarter-deck and hull of the vessel in 1970s-1990s will be dismantled. The restoration works have already started and the documentation is still being collected. The vessel will seat Magemar Polska company and will be a special decoration of the Szczecin shipyard.

 

Nie czekaj dodaj firmę

do naszego katalogu!

 

 

Dodaj firmę...

 

Dodaj ogłoszenie drobne

do naszej bazy!

 

 

Ogłoszenia...

45-837 Opole,
ul. Wspólna 26
woj. Opolskie
Tel. +48 77 402 41 70
Biuro reklamy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Redakcja:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.">
     Wszystkie prawa zastrzeżone - Świat-Kamienia 1999-2012
     Projekt i wykonanie: Wilinet