KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

Z inicjatywą przedsięwzięcia wyszedł Społeczny Komitet Budowy Pomnika Marszałka Józefa Piłsudskiego w Poznaniu. Krótko potem, we wrześniu ubiegłego…

Czytaj...
HARD ROCK HOTEL

HARD ROCK HOTEL

Jedna z najnowszych realizacji, za którą stoi firma stoneCIRCLE, zyskała wiele prestiżowych nagród. Bar hotelowy otrzymał nagrodę Best…

Czytaj...
LAGASCA 99 I COSENTINO

LAGASCA 99 I COSENTINO

Zlokalizowany w dzielnicy Salamanca w Madrycie budynek mieszkalny Lagasca 99 nawiązuje swym charakterem do obiektów architektury wokół niego,…

Czytaj...
BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

Taki apel do Ministerstwa Rozwoju wydało w połowie sierpnia br. dwanaście organizacji branży budowlanej, deweloperskiej, biznesowej i architektonicznej.

Czytaj...
Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2011 JoomlaWorks Ltd.

Spotkania targowe za Chińskim Murem

o łącznej wielkości 60.000 mkw. Wszyscy wystawcy targów Stonetech zmieścili się na dwóch poziomach. Na parterze znalazły się głównie firmy zagraniczne, a na pierwszym piętrze głównie firmy chińskie. Warto zaznaczyć, że impreza ta odbywa się co roku, a dziesiąta jej edycja sugeruje duże doświadczenie organizatorów, którymi są współpracujące ze sobą firmy CCPIT Building Materials Sub-Council, China Stone Material Industry Association oraz CIEC Exhibition Company (H.K.) Limited. Niestety zderzenie z rzeczywistością trochę zmienia pogląd odwiedzającego na temat poziomu imprezy. Pierwszy i niewątpliwie fundamentalny problem to komunikacja. Tutejsza obsługa, hostessy itd., kompletnie zawodzą, gdy próbować uzyskać jakąkolwiek informację posługując się językiem angielskim. Najprawdopodobniej jest to pochodna tutejszego systemu kształcenia, że niewielu Chińczyków mówi po angielsku,  chociaż na niektórych stoiskach zdarzały się pojedyncze osoby mówiące w języku Szekspira. Tworzyło to sytuacje, w których zainteresowani musieli czekać na swoją kolejkę, by zasięgnąć informacji. Z innych mankamentów wymienić by trzeba totalny bałagan panujący za kontuarem informacji targowej, która znajdowała się przy samym wejściu na halę. Plusem tego rozwiązania było stworzenie okazji do spotkania tam organizatorów targów, których angielski był bez zarzutu. Niestety nie zadbano jednak o prasę,  dla której nie utworzono biura prasowego, a funkcjonujący na środku hali punkt informacyjny z powodu niewielkich kompetencji obsługi nie był w stanie zagwarantować profesjonalnej informacji, już choćby z powodu słabej znajomości angielskiego, w tym jednak przypadku również orientacja w bieżących wydarzeniach na targach przyprawiała pytającego o konsternację. Dobrze, że zadbano przynajmniej o stały dostęp do Internetu.  szyscy wystawcy targów Stonetech zmieścili się na dwóch poziomach. Na parterze znalazły się głównie firmy zagraniczne, a na pierwszym piętrze głównie firmy chińskie. Warto zaznaczyć, że impreza ta odbywa się co roku, a dziesiąta jej edycja sugeruje duże doświadczenie organizatorów, którymi są współpracujące ze sobą firmy CCPIT Building Materials Sub-Council, China Stone Material Industry Association oraz CIEC Exhibition Company (H.K.) Limited. Niestety zderzenie z rzeczywistością trochę zmienia pogląd odwiedzającego na temat poziomu imprezy. Pierwszy i niewątpliwie fundamentalny problem to komunikacja. Tutejsza obsługa, hostessy itd., kompletnie zawodzą, gdy próbować uzyskać jakąkolwiek informację posługując się językiem angielskim. Najprawdopodobniej jest to pochodna tutejszego systemu kształcenia, że niewielu Chińczyków mówi po angielsku,  chociaż na niektórych stoiskach zdarzały się pojedyncze osoby mówiące w języku Szekspira. Tworzyło to sytuacje, w których zainteresowani musieli czekać na swoją kolejkę, by zasięgnąć informacji. Z innych mankamentów wymienić by trzeba totalny bałagan panujący za kontuarem informacji targowej, która znajdowało się przy samym wejściu na halę. Plusem tego rozwiązania było stworzenie okazji do spotkania tam organizatorów targów, których angielski był bez zarzutu. Niestety nie zadbano jednak o prasę,  dla której nie utworzono biura prasowego, a funkcjonujący na środku hali punkt informacyjny z powodu niewielkich kompetencji obsługi nie był w stanie zagwarantować profesjonalnej informacji, już choćby z powodu słabej znajomości angielskiego, w tym jednak przypadku również orientacja w bieżących wydarzeniach na targach przyprawiała pytającego o konsternację. Dobrze, że zadbano przynajmniej o stały dostęp do Internetu.  Na hali wystawienniczej wśród wystawców mało było producentów maszyn, a w oczy rzucały się reklamy głównie importerów kamienia i jego wydobywców. Między stoiskami kręciły się tłumy zwiedzających, jednak do końca trudno orzec, czy był to efekt tak dużego zainteresowania imprezą kamieniarską czy tylko efekt uboczny odbywania się w sąsiedztwie Stonetech targów akcesoriów samochodowych. W międzynarodowej masie ludzkiej przelewającej się przez wystawę dziennikarz z redakcji Świata Kamienia spotkał przedstawiciela tylko jednej firmy z Polski, a do interesujących spostrzeżeń tam poczynionych z pewnością należy wyraźne ożywienie interlokutorów na dźwięk słowa „Polska”. Słowo to budzące skojarzenia z nowym 40-milionowym rynkiem zbytu pobudza zdecydowanie wyobraźnię biznesmenów z różnych części świata. Zapytani o wrażenia z wystawy kamieniarskiej obecni na niej Włosi wypowiadali się z umiarkowanym zadowoleniem, w przeciwieństwie do bardzo zadowolonych Turków i Finów. Narodowe kamieniarstwo w oczach chińskich decydentów rządowych to ważna, bo bardzo dochodowa, część przemysłu państwa. Okres przechodzenia z gospodarki nakazowo-rozdzielczej do rynkowej charakteryzuje się w tej branży dużym naciskiem na rozwój, czyli inwestycje w technologie i wzrost produkcji oraz dostosowanie jej do potrzeb rynku zachodniego a także szukanie dróg eksportu. Wyjściu do świata służyć mają targi, odbywające się tu w dwóch strategicznych miejscach: Pekinie i Szanghaju, obie imprezy o innym nachyleniu. Ich cykl ma zapewnić stabilną promocję całego rodzimego kamieniarstwa, przy jednoczesnym tworzeniu dostępu do najnowocześniejszych technologii na świecie, stąd w jednym roku organizowane są targi w Pekinie, a w drugim w Szanghaju. Ten sposób organizacji uwzględnia także zróżnicowanie rynku kamieniarskiego w Chinach pozwalając pokazać się osobno firmom z południowej części kraju i osobno z północy. Na przykład targi w Szanghaju reprezentują pobliskie zagłębia kamieniarskie, można na nich spotkać w większej liczbie producentów maszyn do obróbki kamienia i reprezentantów  tutejszych kopalń chińskich. Obie imprezy targowe są jednak równie ważne dla chińskiego sektora kamieniarskiego.   Z uwagi na fakt, że Pekin uzyskał zgodę na organizację igrzysk olimpijskich w 2008 roku, na pobliskim lotnisku rozpoczyna się budowa ogromnego centrum konferencyjno-wystawienniczego, które najpierw służyć będzie jako miasteczko olimpijskie. W planach jest wybudowanie w przeciągu dwu lat około 200.000 mkw. wystawienniczej powierzchni. W nowo wybudowanym centrum targowym planowane jest organizowanie ok. 80 imprez w roku, podczas gdy w tej chwili w aktualnym centrum odbywa się ich od 50 do 60.

 

Nie czekaj dodaj firmę

do naszego katalogu!

 

 

Dodaj firmę...

 

Dodaj ogłoszenie drobne

do naszej bazy!

 

 

Ogłoszenia...

45-837 Opole,
ul. Wspólna 26
woj. Opolskie
Tel. +48 77 402 41 70
Biuro reklamy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Redakcja:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.">
     Wszystkie prawa zastrzeżone - Świat-Kamienia 1999-2012
     Projekt i wykonanie: Wilinet