KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

Z inicjatywą przedsięwzięcia wyszedł Społeczny Komitet Budowy Pomnika Marszałka Józefa Piłsudskiego w Poznaniu. Krótko potem, we wrześniu ubiegłego…

Czytaj...
HARD ROCK HOTEL

HARD ROCK HOTEL

Jedna z najnowszych realizacji, za którą stoi firma stoneCIRCLE, zyskała wiele prestiżowych nagród. Bar hotelowy otrzymał nagrodę Best…

Czytaj...
LAGASCA 99 I COSENTINO

LAGASCA 99 I COSENTINO

Zlokalizowany w dzielnicy Salamanca w Madrycie budynek mieszkalny Lagasca 99 nawiązuje swym charakterem do obiektów architektury wokół niego,…

Czytaj...
BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

Taki apel do Ministerstwa Rozwoju wydało w połowie sierpnia br. dwanaście organizacji branży budowlanej, deweloperskiej, biznesowej i architektonicznej.

Czytaj...
Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2011 JoomlaWorks Ltd.

Interkamień po raz siódmy

Już po raz siódmy w Centrum Targowym Kielce w dniach 11-14 kwietnia 2002 r. odbyły się Międzynarodowe Targi Kamienia i Maszyn Kamieniarskich INTERKAMIEŃ. Jak co roku, targi te zorganizowano wraz z IX Targami Materiałów Budownictwa Mieszkaniowego i Wyposażenia Wnętrz DOM oraz IX Targami Ogrodniczymi i Działkowymi OGRÓD i TY. W tym roku, dodatkowego kolorytu, tym najliczniej odwiedzanym przez kielecką publiczność imprezom, dodawały organizowane po raz pierwszy w kieleckim ośrodku - Świętokrzyskie Targi Turystyki VOYAGER. Współorganizatorami targów INTERKAMIEŃ był Związek Pracodawców Branży Kamieniarskiej oraz Państwowy Instytut Geologiczny Oddział Świętokrzyski w Kielcach. Patronat prasowy objęło nasze pismo. Swoje produkty zaprezentowało niespełna czterdzieści firm, głównie z Polski, słabiej była w tym roku reprezentowana zagranica. Na hali targowej obejrzeć można było ofertę kilku lokalnych kamieniołomów, elementy kamienne używane w budownictwie, a także gotowe wyroby z kamieni posągi, rzeźby, fontanny, schody, posadzki itp. Ponadto do firm kamieniarskich była skierowana oferta producenta maszyn do obróbki kamienia Promech, a także różne prezentacje najnowszych technologii innych firm. Organizatorzy kieleckiej imprezy zadbali też o prelegentów, których zaproszono do wygłoszenia referatów podczas dorocznej konferencji pt. „Kamień w budownictwie”. Jej przygotowaniem zajął się oddział świętokrzyski Państwowego Instytutu Geologicznego w Kielcach. W drugim dniu targów w ramach konferencji wygłoszone zostały referaty nt. „Aktualne tendencje importu i eksportu kamienia naturalnego w Polsce”, „Wczoraj i dziś wapieni krakowskich”, „Marmury świętokrzyskie” oraz „Kamień w strukturze architektonicznej budownictwa chłopskiego na Kielecczyźnie”. Podczas konferencji wygłoszony został także referat przygotowany przez patrona medialnego targów nt. „Dzień dzisiejszy i perspektywy branży kamieniarskiej”. Atrakcją kieleckich targów była towarzysząca wystawie giełda minerałów, na której można było obejrzeć kolekcję wielu unikatowych minerałów.  Do tradycji targów kamieniarskich odbywających się w naszym kraju należą konkursy, w których zostają nagrodzeni producenci najlepszych wyrobów bądź technologii prezentowanych podczas imprezy. W tym roku nagrodzono medalami i wyróżnieniami Centrum Targowego Kielce: w kategorii „Najciekawsze nowoczesne wykorzystanie kamienia w budownictwie i przemyśle”- wyróżnienie otrzymały firma LECHJAN 96 z Oświęcimia, za promowanie kamienia dla dekoracji wnętrz oraz firma RESKON - KAMIEŃ NATURALNY z Kielc, za przedstawienie ciekawej oferty wapieni jurajskich o szerokiej gamie kolorystycznej; w kategorii „Najlepsze modernistyczne rozwiązanie maszyn, urządzeń i technologii w przemyśle kamieniarskim” medal otrzymały dwie firmy: ABRA Tomasz Czekaj z Opola, za polską piaskarkę bezpyłową SANDMASTER do szerokiego zastosowania w kamieniarstwie oraz ZPH PROMECH z Męcinki za polską łupiarkę hydrauliczną przeznaczoną dla dużych producentów kostki kamiennej; w kategorii „Najbardziej interesującą aranżację stoiska” medal otrzymała firma KAMIENIARZ Bożena Modlińska z Kielc, wyróżnienie zaś przypadło. Firma LECHJAN 96 z Oświęcimia.W ocenie tak redakcji jak i odwiedzających targi impreza udała się. Sondaż opinii wystawców w zasadzie potwierdza słuszność organizowania tej wiosennej imprezy, przy czym są jeszcze różne kwestie wymagające poprawy. Oto wypowiedzi wystawców, których ocena dla organizatorów, potencjalnych przyszłorocznych wystawców, jak i odwiedzających Interkamień, powinny być istotne: „Jeśli potraktujemy te targi jako lokalne, to są jak najbardziej udane i można je ocenić wysoko. Ale jeśli jako krajowe, to ocena nie będzie wysoka. Na razie są słabsze od targów wrocławskich. Jesteśmy zadowoleni, że wystawiliśmy się tutaj. Dotarliśmy do tej grupy klientów, do której chcieliśmy dotrzeć. Jeśli ktoś szuka dostawców narzędzi czy kamienia na bieżący sezon to powinien ich znaleźć na targach wiosennych. Możliwości tutaj w Kielcach są: drugie co do wielkości targi w Polsce, tradycje kamieniarskie, powierzchnie wystawiennicze są ogromne, w okolicy są kamieniołomy, więc jeśli wystawca będzie chciał zrobić prezentację, to nie ma z tym problemu, są duże zakłady w poprzednich latach, choć zainteresowanie klientów jest podobne. Organizator nie zmienia swojej obsługi od kilku lat. To są miejscowe targi i my wystawiamy się tylko na nich, choć ich oddziaływanie przekracza granice regionu. Wystawiamy się tu od paru lat i jesteśmy zadowoleni, operujemy w gruncie rzeczy tylko na tym terenie”. Stoisko Kopalni Wapienia „Morawica”: „Zobaczymy, jakie będą efekty. Zainteresowanie jest i to całkiem spore indywidualnych klientów i firm. Wystawiamy się praktycznie co roku. Zainteresowanie targami od lat obserwujemy na stałym poziomie. W tym roku mieliśmy klientów z Anglii, Rosji. Baza, opieka organizatora, dojazd, parkingi wszystko to jest tu w porządku, tak że oceniamy te targi dobrze”. Wypowiedź na stoisku firmy Kamex „Moim zdaniem jest trochę źle przygotowana ta oferta. Organizatorzy dużo zrobili, ale nie ma wykończenia. Przede wszystkim nie ma prowadzącego, żeby przyszedł na stoisko i się zapytał, co jest źle, co poprawić. Ja np. mam złą witrynę. Zgłosiłem, a oni odpowiedzieli, że oni nie mają wpływu na to, co tu postawią., a ja przecież płacę. Brudne stoiska, zakurzone. Jak są te spotkania, bankiety, to też nie ma prowadzącego, a przydałaby się taka krótka informacja, że np. ten pan wykonuje to i to i wtedy zainteresowani mogą do niego podejść i zadawać pytania. I to jest formuła targów, a nie jak tu, jak kiermasz. Klientela - dużo zwiedzających, ale mało ludzi z branży. I za długo trwają te targi powinny trwać maksymalnie do 17.00. Nie podoba mi się brak prowadzącego”. Stoisko Specjalistycznego Zakładu Regeneracji i Produkcji Palników i Reduktorów Spawalniczych w Świdnicy:

„Ogólnie trochę za mało gości z branży, może trzeba rozsyłać informacje o targach. Ludziom z tego regionu Polski nie opłaca się jechać do Wrocławia, dlatego tu powinna być mocna reklama tych targów. Ale nie ma co narzekać. Dobrze zorganizowane, teren wystawienniczy przepiękny, z miejsc, w których się wystawiam, najlepszy. Na targi przyjechały duże firmy, te które chcą zobaczyć nowości, natomiast małych firm było niedużo.

Duże imprezy targowe klarują się w kraju

 - na wiosnę Kielce, a na jesień Wrocław.

I więcej nie trzeba”. Zanotowano na stoisku producenta maszyn Promech: 

„Jesteśmy zadowoleni. W niedzielę przyszło wielu klientów. Ruch jest, tylko że mało jest firm kamieniarskich. Jeśli idzie o organizację wszystko jest w porządku. Jest ciepło, dobre oświetlenie, jest obsługa, czysto. Na stoisku mieliśmy konkretnie zainteresowanych klientów, jeżeli byłyby to tylko targi kamieniarskie, toby się pojawili tylko ludzie zainteresowani przerobem. Tu są firmy, które sprzedają płyty kamienne, handlują materiałem bez wykonawstwa. Natomiast dzięki połączeniu targów kamieniarskich z ogrodniczymi przyszli do nas ludzie najprawdopodobniej z „ogrodów”. To są ludzie zainteresowani wszystkim -  budują dom, chcą mieć schody, blaty, posadzki. Szukają cen, na co ich będzie stać, co im się będzie podobać. Na rynku mamy konglomerat włoski, ale ja nie lubię syntetyku. To jest kicz. Ale są chętni, biznes jest biznes. Kamień to jakaś klasa, ma pewną wartość, jest jak mebel. Ceny w Kielcach były atrakcyjne”.

 

Nie czekaj dodaj firmę

do naszego katalogu!

 

 

Dodaj firmę...

 

Dodaj ogłoszenie drobne

do naszej bazy!

 

 

Ogłoszenia...

45-837 Opole,
ul. Wspólna 26
woj. Opolskie
Tel. +48 77 402 41 70
Biuro reklamy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Redakcja:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.">
     Wszystkie prawa zastrzeżone - Świat-Kamienia 1999-2012
     Projekt i wykonanie: Wilinet