KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

Z inicjatywą przedsięwzięcia wyszedł Społeczny Komitet Budowy Pomnika Marszałka Józefa Piłsudskiego w Poznaniu. Krótko potem, we wrześniu ubiegłego…

Czytaj...
HARD ROCK HOTEL

HARD ROCK HOTEL

Jedna z najnowszych realizacji, za którą stoi firma stoneCIRCLE, zyskała wiele prestiżowych nagród. Bar hotelowy otrzymał nagrodę Best…

Czytaj...
LAGASCA 99 I COSENTINO

LAGASCA 99 I COSENTINO

Zlokalizowany w dzielnicy Salamanca w Madrycie budynek mieszkalny Lagasca 99 nawiązuje swym charakterem do obiektów architektury wokół niego,…

Czytaj...
BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

Taki apel do Ministerstwa Rozwoju wydało w połowie sierpnia br. dwanaście organizacji branży budowlanej, deweloperskiej, biznesowej i architektonicznej.

Czytaj...
Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2011 JoomlaWorks Ltd.

Nie wystrarczy chcieć

W dniach 10-12.10.2002 odbyła się w Warszawie druga edycja Targów Budownictwa i Wyposażenia Wnętrz. Redakcja naszej gazety była na tych targach obecna jako wystawca licząc na obiecywane przez organizatora (MTW) odwiedziny znacznej liczby architektów i inwestorów. Oczywiście mieliśmy także nadzieję na spotkanie wystawców z naszej branży. Szumne zapowiedzi organizatora okazały się wyłącznie życzeniami. W stosunku do zeszłorocznej edycji targów, które nie należały do najbardziej udanych, tegoroczna edycja okazała się jeszcze mniej atrakcyjna, co wywołuje zdziwienie, ponieważ obiektywnie patrząc targi te powinny należeć do najważniejszych imprez wystawienniczych w Polsce. Powodów jest co najmniej kilka. Po pierwsze - nowo wybudowane centrum targowe jest bardzo nowoczesne i dobrze przygotowane do przeprowadzania imprez typu targi czy wystawy. Po drugie - rynek warszawski należy do najbardziej chłonnych w Polsce. To przecież właśnie w stolicy i jej najbliższym sąsiedztwie ulokowało się najwięcej biur architektonicznych, projektujących obiekty kubaturowe ale również mniejsze realizacje. Ze względów oczywistych w Warszawie znajdują się centrale firm i organizacji prowadzących największe polskie inwestycje. Także ogromna w skali kraju liczba mieszkańców tego miasta i okolic zapewnić może odpowiednią liczbę zwiedzających, co daje szansę wystawcom sprzedaży oferowanych towarów prywatnym odbiorcom. Nie jest przecież dla nikogo tajemnicą, że mieszkańcy stolicy należą w kraju do grona tych najbardziej zamożnych, a więc są potencjalnymi klientami firm kamieniarskich i budowlanych. Dlaczego zatem przy tak korzystnych warunkach nie udaje się zorganizować imprezy na oczekiwanym przez wystawców poziomie? Głębszą analizę pewnie będzie musiał na własne potrzeby przeprowadzić organizator - to pewne. Uczestnikom i zwiedzającym pozostaje jedynie domniemanie przyczyn. Wynik tegorocznej edycji to chyba rezultat słabego startu imprezy w zeszłym roku. Niestety, nie udało się ponownie namówić wystawców z zeszłego roku do ponownego uczestnictwa, zabrakło więc kilku ważnych na rynku warszawskim firm kamieniarskich. W rezultacie wyglądało na to, że targi startują od zera, a przecież standardowo do pozyskanych w zeszłorocznej edycji wystawców powinni dołączyć w tym roku nowi. Dzięki takiemu konsekwentnemu działaniu z każdym rokiem targi mogłyby się rozrastać osiągając właściwą pozycję, wynikającą z miejsca rynku inwestycyjnego Warszawy w skali kraju. Jeśli do tego dołożyć bardzo słabą frekwencję zwiedzających, to w rezultacie organizator niewiele osiągnął, natomiast z pewnością ściągnął na siebie niezadowolenie tegorocznych wystawców, którzy poirytowani jego nieudacznymi działaniami chcieli zrzucić się na opłatę publikacji tekstu, który wyraziłby ich niezadowolenie w ogólnopolskiej prasie. Także fakt - że mimo zapewnień organizatora nie udało mi się zauważyć w mieście ani banerów, ani plakatów, a jak twierdziło kilku wystawców w regionalnej prasie i telewizji również nie było informacji - źle świadczy o kompetencjach osób odpowiedzialnych za rozpropagowanie imprezy (bo jeśli miały to być działania oszczędnościowe, to wyszła z tego bardzo iluzoryczna oszczędność). Rozesłanie ogromnej liczby zaproszeń do inwestorów i architektów (mamy nadzieję, że prawdziwe) to chyba jednak inwestycja, którą należałoby zweryfikować. Wystarczy wyobrazić sobie, że dobre biuro architektoniczne dostaje różnego rodzaju zaproszeń po kilka dziennie i naturalnie odkłada je na półkę. Pochłonięci pracą architekci nie pamiętają ani o ich zawartości, ani o terminach. Zatem w mojej opinii kłopoty targów leżą jednak po stronie marketingu. Co ciekawe, w ostatnim dniu targów pojawiła się większa grupa zwiedzających, ale powodem było rozpoczęcie się w sąsiedniej hali targów mieszkań, gdzie wystawiali się developerzy i firmy handlujące mieszkaniami. Zaznaczyć jednak trzeba tu, że banery informujące o tych targach widzieliśmy na mieście, więc chyba metoda ta jest skuteczna... Czy zatem targi w Warszawie należy uznać za całkiem nieudane? Naszym zdaniem nie, nawet jeden konkretny zwiedzający potrafi spowodować, że wystawca może odnieść pozytywny wynik finansowy z udziału w targach. A kilku ważnych zwiedzających (architektów i inwestorów) odwiedziło nasze stoisko. Do przyjemnych faktów należy zaliczyć fakt otrzymania nagród targowych aż przez dwie firmy kamieniarskie. Firma AWAL uzyskała wyróżnienie za piękny kominek (zgłoszony również do konkursu Świata Kamienia), a firma Skalimex Borów - „Srebrny Kask”.Złośliwych uwag doczekał się organizator od wystawców na temat tzw. bankietu targowego. Faktycznie jego poziom bardziej pasowałby do spotkania studenckiego niż spotkania poważnych ludzi biznesu. Zamieszczenie na zaproszeniu na bankiet kuponu na darmowe piwo i drinka było groteskowym podsumowaniem targów.

Życzymy organizatorom powodzenia w przyszłym roku licząc na głęboką analizę przyczyn słabego poziomu tegorocznej edycji i zmiany w sposobie promocji i przeprowadzenia targów. 

 

Nie czekaj dodaj firmę

do naszego katalogu!

 

 

Dodaj firmę...

 

Dodaj ogłoszenie drobne

do naszej bazy!

 

 

Ogłoszenia...

45-837 Opole,
ul. Wspólna 26
woj. Opolskie
Tel. +48 77 402 41 70
Biuro reklamy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Redakcja:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.">
     Wszystkie prawa zastrzeżone - Świat-Kamienia 1999-2012
     Projekt i wykonanie: Wilinet