BLISKI WSCHÓD I AFRYKA W STRATEGII MARRIOTT INTERNATIONAL
- Szczegóły
-
Opublikowano: czwartek, 09, maj 2019 12:07
Marriott International, Inc. ma siedzibę w Bethesda (Maryland, USA), w swym portfolio ponad 6900 nieruchomości, a z liczbą 30 marek hotelowych obecnych w 130 krajach – pozycję lidera w branży hotelarskiej.
Spółka o zasięgu międzynarodowym jest na dobrej drodze do powiększenia swoich zasobów o 45 procent jeszcze przed końcem 2023 r., odkąd zarząd ogłosił na początku kwietnia nową strategię inwestycyjną i nowe inwestycje zgodne z planami ekspansji grupy hotelarskiej. Już dziś w regionie MENA (skrót od Middle East and North Africa) budowanych jest ponad 100 nowych obiektów (prawie 26 000 pokoi), a jeszcze przed końcem tego roku aż 19 nowych hoteli zaoferuje pierwszym gościom łącznie 3000 pokoi. Eksperci szacują, że docelowo grupa hotelarska będzie obecna na Bliskim Wschodzie i w Afryce z ok. 270 nieruchomościami, które dysponować będą liczbą ponad 60 000 pokoi.
Oczkiem w głowie zarządu jest rozwój hoteli Marriott Luxury, po tym jak kilka tygodni temu otwarto Dubai – The Palm, a najbliżej zakończenia budowy są pierwsze takie obiekty w Jordanii, Egipcie i Omanie. Jerome Briet, dyrektor ds. rozwoju na Bliskim Wschodzie i w Afryce Marriott International, podkreślił, że region MENA stwarza największą możliwość dalszego rozwoju i poszerzania oferty nie tylko o nowe obiekty. Grupa hotelarska zapowiada także modernizację dotychczasowych obiektów i ich awans do ligi najbardziej luksusowych. A to oczywiście może oznaczać większe zapotrzebowanie na kamień budowlany.
Oprac. KC
Fot. www.marriott.com