KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

Z inicjatywą przedsięwzięcia wyszedł Społeczny Komitet Budowy Pomnika Marszałka Józefa Piłsudskiego w Poznaniu. Krótko potem, we wrześniu ubiegłego…

Czytaj...
HARD ROCK HOTEL

HARD ROCK HOTEL

Jedna z najnowszych realizacji, za którą stoi firma stoneCIRCLE, zyskała wiele prestiżowych nagród. Bar hotelowy otrzymał nagrodę Best…

Czytaj...
LAGASCA 99 I COSENTINO

LAGASCA 99 I COSENTINO

Zlokalizowany w dzielnicy Salamanca w Madrycie budynek mieszkalny Lagasca 99 nawiązuje swym charakterem do obiektów architektury wokół niego,…

Czytaj...
BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

Taki apel do Ministerstwa Rozwoju wydało w połowie sierpnia br. dwanaście organizacji branży budowlanej, deweloperskiej, biznesowej i architektonicznej.

Czytaj...
Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2011 JoomlaWorks Ltd.

EKSPORT WŁOSKIEGO KAMIENIA NATURALNEGO WCIĄŻ ROŚNIE

marZapotrzebowanie na surowiec wydobywany na terytorium Italii ciągle się zwiększa – tak w skrócie można podsumować dane opublikowane przez Marmomacc Observatory. Włoski kamień naturalny głównie trafia do Europy oraz Stanów Zjednoczonych.

W pierwszym kwartale tego roku wartość eksportu z Półwyspu Apenińskiego wzrosła o ponad 5 %. Jak wynika z przestawionych statystyk, w okresie od stycznia do marca wynosiła ona  574,5 mln euro. Oznacza to, iż zapotrzebowanie na włoski kamień naturalny wciąż rośnie, a branża ma wielkie znaczenie dla krajowej gospodarki.

Sektor kładzie nacisk na wykorzystywanie najnowszych technologii i wysoko wykwalifikowanych pracowników. Te dwa czynniki oraz wysoka jakość włoskiego kamienia, sprawia, że wyroby „Made in Italy” są pożądane na całym świecie. Kamień z Półwyspu Apenińskiego jest eksportowany głównie do Europy i USA. W ciągu pierwszych trzech miesięcy, wyroby z Włoch sprzedawane na rynek starego kontynentu miały łączną wartość 191,4 mln euro. W tym przypadku głównymi importerami są Niemcy - 42,2 mln euro (+2.8%) wraz z Wielką Brytania -  20,8 mln euro (+45.1%). Oznacza to podwyżkę o 6,6 % w porównaniu do tego samego okresu w 2013 roku.

Drugim równie ważnym rynkiem zbytu dla marmurów czy granitów z Italii są Stany Zjednoczone. Wartość eksportu do USA wynosi 105,3 mln euro, co daje 3,9 procentowy wzrost. Zwiększyła się  także sprzedaż na Bliski Wschód (65,3 mln euro, 3,2 % więcej w stosunku do 2013 roku) i Europy Wschodniej (46 mln euro, wzrost o 10,3 %) oraz północnej Afryki (18,2 mln euro, 19,7 % na plusie). Z drugiej strony spadki wartości sprzedaży odnotowano na rynkach w Azji (o 3 %) i Rosji zmniejszenie eksportu o 4 %.

Oprac. DŚ
Fot. italianflag.facts.co

 

Nie czekaj dodaj firmę

do naszego katalogu!

 

 

Dodaj firmę...

 

Dodaj ogłoszenie drobne

do naszej bazy!

 

 

Ogłoszenia...

45-837 Opole,
ul. Wspólna 26
woj. Opolskie
Tel. +48 77 402 41 70
Biuro reklamy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Redakcja:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.">
     Wszystkie prawa zastrzeżone - Świat-Kamienia 1999-2012
     Projekt i wykonanie: Wilinet