M0CNE AKORDY KAMIEŃ – STONE 2013
- Szczegóły
-
Opublikowano: czwartek, 07, listopad 2013 19:44
Przy dźwiękach gitar i perkusji na stoisku firmy Mekanika zakończył się pierwszy dzień targów Kamień-Stone 2013. Dziś ogromna dawka branżowych wydarzeń.
Koncert zespołu Samowar był na pewno ciekawym wydarzeniem pierwszego dnia targów. Na stoisku Mekanika bawiono się do późnych godzin wieczornych. Luźniejsza atmosfera i kameralne rozmowy sprawiły, że kolejny dzień napawa optymizmem wielu więcej uczestników imprezy branżowej. To o tyle ważna uwaga, że tegoroczna edycja Kamień-Stone zgromadziła nieco mniej wystawców. Z informacji organizatorów wynika, że do Poznania przybyło ich ok. 170 (rok temu było ich. 220 – przyp. red.). Na pewno dobrym pomysłem tegorocznej edycji targów jest zgromadzenie wystawców w pawilonach nr 7, 7A, 8. Lepiej skomunikowane ze sobą powierzchnie wystawiennicze, duża ilość stref relaksacyjnych – wszystko to wyraźnie podnosi biznesowy charakter spotkania przedstawicieli branży kamieniarskiej. Oczywiście Kamień-Stone to nie tylko targi specjalistów od kamienia z kraju i zza granicy. Pośród wystawców i uczestników nie brak architektów, projektantów i designerów.
Drugi dzień targów był bardzo emocjonujący. Ważnym punktem poznańskiej imprezy są seminaria i wykłady. Za nami wyjątkowo ciekawa debata: Dlaczego architekci boją się kamienia? W debacie uczestniczyli znani przedsiębiorcy branży kamieniarskiej - Krzysztof Skolak, Tadeusz Wysocki, redaktor naszego magazynu Świat Kamienia (Adriana Czekaj) i oczywiście przedstawiciel środowiska architektów (Paweł Świerkowski, Neostudio Architekci). Głos zabrali też licznie zgromadzeni słuchacze, pośród których nie zabrakło wykładowców akademickich i studentów architektury. Większość uczestników spotkania zgodziła się, że przed środowiskiem przedsiębiorców branży kamieniarskiej stoi wielkie zadanie edukacyjne.
- Jeśli zgodzić się, że większość architektów nie dość wie o walorach kamienia naturalnego i obawia się stosować taki w projektowanych budowlach, to warto wiedzieć, że ten strach wynika z niewiedzy. Najczęściej powodem strachu jest niedoinformowanie. Dobry marketing to połowa sukcesu i właśnie to zadanie należy uznać za wyjątkowo pilne – podsumował debatę Dr inż. Wiesław Frankiewicz, Kierownik Laboratorium Badania Skał i Surowców Mineralnych (Politechnika Wrocławska).
Oprac. KC
Fot: KC