KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

Z inicjatywą przedsięwzięcia wyszedł Społeczny Komitet Budowy Pomnika Marszałka Józefa Piłsudskiego w Poznaniu. Krótko potem, we wrześniu ubiegłego…

Czytaj...
HARD ROCK HOTEL

HARD ROCK HOTEL

Jedna z najnowszych realizacji, za którą stoi firma stoneCIRCLE, zyskała wiele prestiżowych nagród. Bar hotelowy otrzymał nagrodę Best…

Czytaj...
LAGASCA 99 I COSENTINO

LAGASCA 99 I COSENTINO

Zlokalizowany w dzielnicy Salamanca w Madrycie budynek mieszkalny Lagasca 99 nawiązuje swym charakterem do obiektów architektury wokół niego,…

Czytaj...
BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

Taki apel do Ministerstwa Rozwoju wydało w połowie sierpnia br. dwanaście organizacji branży budowlanej, deweloperskiej, biznesowej i architektonicznej.

Czytaj...
Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2011 JoomlaWorks Ltd.

Perfumerie: Harmonia wystroju i aromatów

W zakładzie firmy Wrimar w Obornikach pod Poznaniem właśnie przygotowywane są do montażu w kolejnej perfumerii szafy ekspozycyjne, ich boki będą wykonane z kamienia, a półki podświetlane zręcznie zamaskowanym oświetleniem. Posadzka perfumerii będzie - a jakże - również z kamienia. Generalnie, jak informują w tej znanej nie tylko w Wielkopolsce firmie, perfumerie, które na stałe weszły do portfela zleceń firmy, wyposażane są w dużą ilość kamienia. Arkadia, Blue City, Kupiec Poznański, Katowice Monopol Pasaż - to tylko kilka nazw, które automatycznie padają, gdy zapytać o miejsca, gdzie działają perfumerie wykonywane przez Wrimar. W ostatnim z wymienionych miejsc, perfumeria połączona jest z gabinetem kosmetycznym. Ściany 1,5 m na 2,5 m wyłożono tu płytami z trawertynu o imponujących gabarytach. Meble dopasowano do wnętrza, całość nawiązuje do pobliskiego hotelu Monopol (Katowice), w którym w bardzo wysmakowany sposób zastosowano kamień. Wszystko to łączy się w pasażu w jednolitą estetycznie całość. Idea tworzenia wnętrz perfumerii z zastosowaniem kamieni wzięła się z prostego faktu, że w 1994 roku poznańska firma szukając dla siebie możliwości zainwestowania pieniędzy otworzyła własną perfumerię. Do wystroju wnętrza zastosowała marmur, by nadać jej ekskluzywnego charakteru. Perfumeria działa do dziś w Poznaniu, przy ul. Kraszewskiego, i wchodzi w skład sieci Marionnaud dawniej Ina Center. Od 1998 IC budowała swoją sieć sklepów w oparciu o sklepy partnerskie i tak wspólnie z Wrimarem doszło do współpracy. Poznańska firma wykonała całą część budowlaną a IC zadbała o image i towar. Po roku działania interes jednak nie spełniał oczekiwań szefostwa Wrimaru, były problemy z obowiązującą w takim biznesie inną logika działania niż w firmie budowlano-kamieniarskiej i odstąpiono IC swoje udziały. Zostały przyjacielskie stosunki, które legły u podstaw dalszej bardzo owocnej współpracy w momencie, kiedy Ina zaczęła rozbudowywać sieć perfumerii. Koncepcja architektury wnętrz sklepów perfumeryjnych poznańskiej firmy spodobała się i zlecono jej wykonawstwo. Zaczęło się od Krakowa, gdzie przy ul. Szpitalnej powstały gabinety kosmetyczne z dużą ilością kamieni zastosowanych w wystroju ich wnętrz. Potem był Wrocław i następne zlecenia, i dziś na koncie Wrimar ma już ponad trzydzieści perfumerii nie tylko w kraju ale i poza jego granicami – w Czechach. Usługa jest kompleksowa, łącznie z reklamą i meblami. „Rozpoczęliśmy wykonawstwo sklepów perfumeryjnych z firmą Ina Center, która z czasem weszła do dużej sieci Marionnaud, właściciela 1650 sklepów w Europie (sieć placówki na całym świecie). Z tego, co wiadomo aktualnie Marionnaud stało się częścią sieci potentata w światowej branży kosmetycznej. Dla wyobrażenia wielkości podam, że w samej Francji ma on 550 sklepów, jest obecny we Włoszech, Austrii, Hiszpanii, Polsce, Czechach. W każdym z tych krajów rządzi regionalny szef i od niego zależy, jak te sklepy będą wyglądały. Nie ma w tej sieci jednolitego designu. Polskiemu szefowi podoba się to, co my robimy. Pracuje z nami architekt, Marek Górzyński. Rozmawiamy, jest robiony plan surowy i na jego podstawie oni rozpracowują program tej perfumerii. My ubieramy to w nasze pomysły, zapinamy projekt i następuje realizacja. Witryn nie wykonujemy, z reguły zlecamy ich wykonawstwo stale z nami współpracującej łódzkiej firmie”, mówi szef Wrimaru, Włodzimierz Ratajczak. Powstawanie kolejnych perfumerii sterowane jest przez warszawski dwuosobowy zarząd, który ustala określony program dla danej perfumerii, po czym następuje rozdzielenie kompetencji wykonawczych - Wrimar realizuje końcowy wystrój. Firma z Poznania w sumie zrealizowała już ponad trzydzieści takich sklepów, przy czym pierwszych piętnaście realizacji nie obejmowało mebli. Rozwój współpracy poszedł w kierunku, rozszerzenia obecności kamieni we wnętrzach tych ekskluzywnych sklepów perfumeryjnych. Początkowo kamieniarka sprowadzała się jedynie do posadzek, pozostałe elementy wykonywały inne firmy. Kiedy jednak efekt takiej polityki okazał się niewystarczający, zaufano Wrimarowi i od trzech lat niemal wyłącznie wykonuje ona całość prac związanych z kamieniem. Dostosowanie wystroju wnętrza z użyciem kamienia w perfumeriach odbywa się na zasadzie kontekstowej, czyli związane jest nie z jednym z góry zadanym stylem, lecz polega na zharmonizowaniu go z otoczeniem i uwzględnieniem odczuć, jakie wywołuje określone miejsce. W pierwszych realizacjach podstawą kamieniarki był kaszmir, po czym nastąpił czas szafiru, a od pewnego momentu obowiązującym kolorem kamienia jest beż. Jest pewien problem, który wiąże się z rodzajem kamienia – poprzednie realizacje były wykonywane przy użyciu granitów. Beże to wapień, który sprawia kłopot, niezbędna jest więc solidna impregnacja. Meble w perfumeriach to odrębny temat, Wrimar przygotował swoją propozycję wykonując je przy zastosowaniu trawertynu, w części też w rainbow, który wziął się stąd, że w jednej z perfumerii potrzebne było urozmaicenie trawertynowych szaf o materiał o wyglądzie przypominającym drewno, a takie wrażenie sprawia właśnie rainbow. Wszystkie perfumerie łączy wspólne logo i karta Marionnaud, z której wynikają dla klienta pewne przywileje – wyposażony w nią korzysta z nich na tych samych zasadach w Polsce, we Włoszech, w Hiszpanii itd., czyli Włoszka przyjeżdżając do Polski, klientka Marionnaud, ma takie przywileje jak ma we Włoszech – płaci przy kasie, wyciąga Marionnaud kartę i tak samo Polka jadąca do Włoch, Hiszpanii czy Francji. Czyli sieć jest zidentyfikowana. Od strony wystroju - od ostatnich piętnastu perfumerii – wszystkie mają posadzki kamienne, meble z kamieniem, dzięki czemu łatwo stały klient zidentyfikuje powtarzalny klimat Marionnaud. Z przyjemnością możemy do tych sklepów Państwa zaprosić.

 

Nie czekaj dodaj firmę

do naszego katalogu!

 

 

Dodaj firmę...

 

Dodaj ogłoszenie drobne

do naszej bazy!

 

 

Ogłoszenia...

45-837 Opole,
ul. Wspólna 26
woj. Opolskie
Tel. +48 77 402 41 70
Biuro reklamy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Redakcja:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.">
     Wszystkie prawa zastrzeżone - Świat-Kamienia 1999-2012
     Projekt i wykonanie: Wilinet