KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

Z inicjatywą przedsięwzięcia wyszedł Społeczny Komitet Budowy Pomnika Marszałka Józefa Piłsudskiego w Poznaniu. Krótko potem, we wrześniu ubiegłego…

Czytaj...
HARD ROCK HOTEL

HARD ROCK HOTEL

Jedna z najnowszych realizacji, za którą stoi firma stoneCIRCLE, zyskała wiele prestiżowych nagród. Bar hotelowy otrzymał nagrodę Best…

Czytaj...
LAGASCA 99 I COSENTINO

LAGASCA 99 I COSENTINO

Zlokalizowany w dzielnicy Salamanca w Madrycie budynek mieszkalny Lagasca 99 nawiązuje swym charakterem do obiektów architektury wokół niego,…

Czytaj...
BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

Taki apel do Ministerstwa Rozwoju wydało w połowie sierpnia br. dwanaście organizacji branży budowlanej, deweloperskiej, biznesowej i architektonicznej.

Czytaj...
Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2011 JoomlaWorks Ltd.

5 NAJWAŻNIESZYCH TRENDÓW CERAMIKI NAGROBKOWEJ

 
fot 3
Początki fotografii na porcelanie sięgają lat 50. XIX wieku. Połączenie fotografii i ceramiki było świetnym sposobem na przedłużenie trwałości obrazów malowanych światłem.


Choć z początku wykorzystywane było ono do ozdabiania zastaw stołowych oraz elementów dekoracyjnych, dość szybko technologia ta zaczęła rozwijać się w kierunku utrwalania
wizerunków osobistości znanych i lubianych, szlachty czy też rodzin królewskich. Ludzie od zawsze interesowali się osobami pełniącymi funkcje publiczne i chcieli posiadać elementy dekoracyjne z ich podobiznami. Podobnie jak dzisiaj można nabyć piórnik dla dziecka z bohaterem ulubionego serialu bądź wysłać z Londynu kartkę ze zdjęciem królowej Elżbiety. Niedługo później zaczęto stosować zdjęcia na porcelanie w celu utrwalenia wizerunków osób zmarłych. Obrazy przeniesione na porcelanę i wypalone w dużej temperaturze cechowały się, podobnie jak obecnie, dużą trwałością i odpornością na czynniki zewnętrzne.

Za początek fotografii uznaje się rok 1839, a w roku 1861 uzyskano pierwszą kolorową fotografię. Technika lepienia kształtów z glinki poddanej obróbce termicznej w celu uzyskania porcelany miała swoje początki w VII wieku w Chinach. Każde kolejne odkrycie i usprawnienie w dziedzinie techniki napędza kolejne, przez co tempo rozwoju wciąż rośnie.  A jak zmieniła się branża fotoceramiki na przestrzeni ostatnich lat? Analiza oparta na danych pozyskanych od czołowego polskiego producenta zdjęć na porcelanie, lubelskiej firmy Opal Fotoceramika, pozwoliła nam zaobserwować kilka zmian. Niżej pięć najważniejszych trendów.

fot 4FOTOPORCELANY W KOLORZE

Zanim zdjęcia na porcelanie zyskały kolor, odpowiedź na pytanie „czy się da?” była jedna – NIE. Skoro nikt tego nie robi, znaczy, że się nie da. A tu zaskoczenie, w roku 1995 firma Opal wykonała pierwszą w Polsce kolorową fotografię na porcelanie metodą sitodruku. Na przestrzeni lat technologia się zmieniła, sitodruk odszedł już w zapomnienie, jednak kolorowe fotoporcelany na stałe zagościły na naszym rynku. Zarówno fotografie czarno-białe, jak i kolorowe cieszą się powodzeniem wśród nabywców.

ZŁOTE I SREBRNE PASKI WYPALANE

Ozdobne paski otaczające zdjęcia na porcelanie stały się jednym z bardziej popularnych elementów, o które dopominają się klienci. Preparat złota lub platyny po
wypaleniu staje się paskiem ze 100-procentowego kruszcu. Oprócz jego szlachetnego wyglądu ważna jest trwałość pasków – utrzymują się na porcelanie długie lata.

fot 1MOTYWY ZWIERZĄT

Bardzo wyraźnym trendem w branży fotoceramiki są zdjęcia nagrobkowe pupili. Psy, koty, konie, jak i jaszczurki, chomiki czy szynszyle... bardzo duże przywiązanie do zwierząt domowych odzwierciedlone jest w chęci uwiecznienia ich wizerunków na zawsze. Coraz bardziej popularne są cmentarze dla zwierząt, a co za tym idzie – zdjęcia nagrobkowe zwierzaków.

WIRTUALNE CMENTARZE, KODY QR

Szybki rozwój nowych technologii pociąga za sobą nowe możliwości. Coraz bardziej popularnym zjawiskiem jest tworzenie wirtualnych grobów na cmentarzach online, gdzie ludzie z całego świata znajdują miejsce na wspólne wspominanie zmarłych. Rozwój technologii uwidacznia się także poprzez wykorzystanie technologii QR w celu podzielenia się wspomnieniami o zmarłym z osobami odwiedzającymi jego grób. Firma Opal oferuje tworzenie stron internetowych poświęconych zmarłym, które dostępne są po zeskanowaniu kodu QR znajdującego się na porcelanie umieszczonej na przykład z tyłu nagrobka.

fot 2NIETYPOWE – ZINDYWIDUALIZOWANE KSZTAŁTY

Kolejnym silnym trendem w branży ceramiki nagrobkowej jest stosowanie nietypowych kształtów. Kiedyś jedyne dostępne kształty – owal, prostokąt, kwadrat,
koło – coraz częściej muszą ustąpić miejsca papirusom, książkom czy też fotoporcelanom wolno stojącym. Bliscy zmarłych są coraz odważniejsi w wyborach dekoracji
nagrobków. Dotyczy to także zdjęć na porcelanie, których nietypowe kształty cieszą się rosnącą popularnością.

autor, fot. Opal

 

Nie czekaj dodaj firmę

do naszego katalogu!

 

 

Dodaj firmę...

 

Dodaj ogłoszenie drobne

do naszej bazy!

 

 

Ogłoszenia...

45-837 Opole,
ul. Wspólna 26
woj. Opolskie
Tel. +48 77 402 41 70
Biuro reklamy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Redakcja:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.">
     Wszystkie prawa zastrzeżone - Świat-Kamienia 1999-2012
     Projekt i wykonanie: Wilinet