STONE SCULPTURE SHOW

STONE SCULPTURE SHOW

This year's edition of Stone fair will include a stone sculpture show during which works made at the…

Czytaj...
MARITIME INDUSTRY IS AS STRONG AS A STONE

MARITIME INDUSTRY IS AS STRONG AS A STONE

The 5th edition of the International Maritime Congress was held on 8–9 June in Szczecin. The congress serves…

Czytaj...
SCHOOL FOR STONEMASONS-TO-BE

SCHOOL FOR STONEMASONS-TO-BE

The new school will be set up at the Border Protection Corps School Complex in Szydłowiec. This new…

Czytaj...
STUDENTS RESTORED THE 17TH-CENTURY GRAVESTONE

STUDENTS RESTORED THE 17TH-CENTURY GRAVESTONE

Restoration of an old gravestone was a part of the internship organised by the State Construction Schools in…

Czytaj...
Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2011 JoomlaWorks Ltd.

PIETRA SERENA I... APPLE

fot 1 5thAveHero Był rok 1985, gdy uwagę Jobsa (ur. 24.02.1955, zm. 5.10.2011) przykuły wykonane z szarego kamienia florenckie chodniki. Na początku XXI wieku zażądał najlepszych gatunków piaskowca. Kamień trafił oczywiście na posadzki firmowych sklepów.
Czytając biografię twórcy firmy Apple Steve’a Jobsa , pióra Waltera Isaacsona  (autora bestsellerowych biografii Beniamina Franklina i Alberta Einsteina), warto zwrócić uwagę na miły akcent z kamieniem naturalnym w tle. Fakt ten cieszy tym bardziej, że decyzja o zastosowaniu kamienia w sklepach firmowych należała do samego Jobsa – człowieka z pasją tworzenia, wykraczającą poza wszelkie schematy; nad wyraz inteligentnego, błyskotliwego, oryginalnego, zaangażowanego w każdy swój projekt. Jobsa uznaje się za ikonę pomysłowości, wyobraźni i ciągłego nowatorstwa.

fot 2 coventgardenPrzyczynił się do zrewolucjonizowania sześciu branż: komputerów osobistych, filmów animowanych, muzyki, telefonów, tabletów i publikacji cyfrowych. Perfekcjonizm, który cechował Jobsa, sprawiał, że wszystko musiało być „obłędnie doskonałe”. Ukazuje to mocno wyróżniającą się strategię firmy i stawianie na prestiż oraz wysoką jakość; perfekcja działania w każdym segmencie firmy. Żaden problem nie skłonił Jobsa do rezygnacji z wyróżniającego się, oszałamiającego wręcz wzornictwa. „Prostota to szczyt wyrafinowania” (maksyma często przypisywana Leonardowi da Vinci) stała się definicją filozofii wszystkich projektów Jobsa.
Wiele z pasji Jobsa znalazło również swój wyraz w sklepach Apple (m.in. w Piątej Alei na Manhattanie). Jobs lubił wyzwania z pogranicza estetyki i technologii. Firmowe sklepy projektowała pracownia architektoniczna Bohlin Cywinski Jackson, ale to Jobs podejmował wszystkie ważniejsze decyzje.

thumb fot 3 sydneyW sklepach Apple obok drewna, stali i szkła sztandarowe miejsce zajmuje kamień. Po niespełna roku od otwarcia pierwszego sklepu (które nastąpiło 19 maja 2001 r. w Tyson’s Corner w stanie Wirginia) Jobs doszedł do wniosku, że jasne drewniane podłogi w jego sklepach zaczęły wyglądać nieco pospolicie i dlatego zdecydował się zastąpić je kamieniem. Niektórzy z jego kolegów naciskali, aby zastosować po prostu imitujący kolor i fakturę kamienia beton, który byłby dziesięć razy tańszy. Jednak Jobs uparł się, że musi to być autentyczny kamień! Podczas jego wcześniejszej podróży do Włoch w 1985 roku duże wrażenie wywarły na nim wykonane z szarego kamienia florenckie chodniki. Był to kamień PIETRA SERENA – szaroniebieski piaskowiec o ziarnistej fakturze, wydobywany w kamieniołomie II Casone w Firenzuoli pod Florencją, będącym własnością pewnej włoskiej rodziny. Jobs bardzo mocno podkreślał, żeby dobrano odpowiedni kolor z materiału wysokiej jakości. Ostatecznie wybrano zaledwie trzy procent ze wszystkiego, co zostało tam wydobyte, ponieważ tylko taka ilość surowca miała „właściwe cieniowanie, układ żyłek i czystość”. Projektanci wybierali zatem właściwe kamienie, nadzorując wycinanie z nich płytek odpowiedniej wielkości i upewniając się, że będą one pasowały do siebie po zamontowaniu w sklepach. To, że jest to kamień, z którego we Florencji buduje się chodniki, dawało pewność, że wytrzyma on próbę czasu i… przyjmowanie pokaźnej liczby klientów (często ponad pięciu tysięcy odwiedzin na tydzień).

W książce oprócz małego wątku kamieniarskiego można znaleźć wiele ciekawych rozwiązań biznesowych. Biografia Jobsa ukazuje ciekawą historię przedsiębiorcy. Oczywiście drugiego Steve’a Jobsa nie będzie, bo jak twierdzą jego znajomi – „Steve to facet jedyny w swoim rodzaju”, ale pozostały po nim przede wszystkim z biznesowego punktu widzenia „prawdziwe lekcje przywództwa” .

Niewątpliwie książka ta roztacza wokół siebie aurę inspiracji. Może okaże się źródłem pomysłów dla przedsiębiorców branży kamieniarskiej? Sprawdźcie sami. Gorąco polecam.

Monika Wilk-Lechniak
Fot. Apple

 

Do not wait add your business to our directory!!

 

Add company...

 

Add small ads/strong>

to our base

 

 

Ogłoszenia...

Targi Xiamen 2012
45-837 Opole,
ul. Wspólna 26
Woj. Opolskie
Tel. +48 77 402 41 70
Tel. +48 77 402 81 22
Advertising:
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.">This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Office:
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.">This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.">
     All rights reserved - Swiat-Kamienia 1999-2012
     Design and implementation: Wilinet