This year's edition of Stone fair will include a stone sculpture show during which works made at the…
Czytaj...
The 5th edition of the International Maritime Congress was held on 8–9 June in Szczecin. The congress serves…
Czytaj...
The new school will be set up at the Border Protection Corps School Complex in Szydłowiec. This new…
Czytaj...
Restoration of an old gravestone was a part of the internship organised by the State Construction Schools in…
Czytaj...
Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2011 JoomlaWorks Ltd.
Targi Mój Dom
XXVI wiosenna edycja opolskich targów budowlanych „Mój Dom” organizowanych przez Rynek Śląski odbyła się w dniach 9-11 kwietnia br. w Opolu. Początkowo impreza miała się odbyć w dniach 8-10 kwietnia br., ale ze względu na uroczystości pogrzebowe papieża Jana Pawła II termin został przesunięty. W targach wzięło udział ponad 200 wystawców w tym około 10 firm kamieniarskich, które zareklamowały swoje wyroby i usługi.
Imprezę odwiedziło około 10 000 zwiedzających. Hitem targów okazały się głównie piece na różne źródła ciepła. Krzysztof Kućmierz, właściciel firmy "Opolskie Kominki", cierpliwie tłumaczył, na czym polegają zalety kominka z płaszczem wodnym, który, jego zdaniem, niebawem zastąpi tradycyjny. Jest on wprawdzie o ok. 20-30 proc. droższy od tego z wkładem, ale można go podłączyć do instalacji i równomiernie ogrzać nim cały dom. W związku ze znaczną podwyżką cen oleju i gazu płynnego sporo osób gromadziło się przy stoisku z elektrycznymi piecami akumulacyjnymi. Jak zawsze dużym zainteresowaniem cieszyły się okna i drzwi. Zarówno drewniane, jak i plastikowe są coraz bardziej funkcjonalne i coraz ładniejsze. Firma "Budovar" ze Zduńskiej Woli zaprezentowała okna pięciokomorowe w cenie trzykomorowych oraz nowość na rynku - okno ze "słupkiem" zgrzewanym w całość z ramą, co znacznie zwiększa jego trwałość. Firma "Halupczok" z podopolskich Węgier przyjechała na targi ze swoim hitem. Jest to okno "wieczne" - z zewnątrz aluminiowe (wykończone jak drewniane), od środka z drewna, o wiele wygodniejsze w użytkowaniu i wyposażone w dodatkowe funkcje. Niestety, do zakupu zniechęcała wysoka cena nowości. Na brak zainteresowania nie narzekały firmy, które oferowały panele podłogowe. Ich producenci pokazali nie tylko te z drewna krajowego i egzotycznego, ale także zaprezentowali możliwość połączenia taniej mozaiki przemysłowej z wstawkami parkietu. Wzory parkietu także zmieniają się na bardziej efektowne, a te polecane tym razem jako nowość zbudowane są z deszczułek niemal dwukrotnie szerszych niż dotąd. Ci, którzy mają zamiar budować dom, porównywali ceny bloczków, z których można stawiać jednowarstwowe ściany bez dodatkowego docieplania, przyglądali się ogromnej ofercie dachówek, zwiedzali prawdziwy dom jednorodzinny zbudowany przed "Okraglakiem" przez firmę "Jopek" z Bytomia. Każdy, kto opuszczał targi, niósł ze sobą plik różnych reklam. To materiał do spokojnej analizy w domu, by podjąć przy zakupach najbardziej rozsądną decyzję.